%20Lotten_Rapp_0184%201-1.jpg)
MARKNADSFÖRING OCH KAMPANJER
För att locka hit fler besökare, etableringar, invånare, möten och stora evenemang behöver Destination Sundsvall marknadsföras lokalt, nationellt och internationellt. Här får du en inblick i våra pågående kampanjer.
Pågående kampanjer
Vinterkampanj
Syfte: Få fler att besöka Destination Sundsvall och ta del av vårt vinterutbud.
Kampanjperiod: V 46 2025 - v 10 2026
Kanaler:
- Youtube via Schibstedt
Under hela kampanjperioden
Utpekad svensk målgrupp (Mälardalen i söder till Umeå i norr). - Digital annonsering via Schibstedt
Under hela kampanjperioden
Utpekad svensk målgrupp (Mälardalen i söder till Umeå i norr). - Sociala medier
Intressestyrd annonsering inom olika teman under kampanjperioden.
Vinterfilm mot vår utpekade svenska målgrupp (Mälardalen i söder till Umeå i norr).. - Utomhusreklam i form av E4 skyltar, bussbaksidor, digitala skärmar.
Under hela kampanjperioden - Ombordreklam Norrtåg
10 nov - v 1 2026 - Redaktionell artikel om vinterutbudet i Svenska Dagbladets vinterbilaga
3 dec + 6 mån digitalt - Digitala skärmar i utvalda städer; Uppsala, Gävle, Hudiksvall, Örnsköldsvik, Umeå
v 2-5 2026

Genomförda kampanjer
Här finns utvalda genomförda kampanjer
NYHETSBREV
Vill du få inspiration, viktigt information och inbjudan till branschdagar och utbildningstillfällen från oss? Prenumerera på vårt nyhetsbrev.
Dina uppgifter kommer inte att delas med tredje part. För mer information läs vår integritetspolicy.
